Gerard Hoeber

, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht.

Wie ben je?

Ik ben een Fries, die inmiddels al 45 jaar in Gorinchem woont. Van origine ingenieur, met een vervolgopleiding in bedrijfskundig management & ondernemerschap.

Mijn achtergrond ligt in de civiele techniek, utiliteit- en industriebouw in Nederland en België.

Sinds 2000 ben ik ook als interim projectmanager bij diverse opdrachtgevers actief.

Met die kennis en ervaring adviseer ik het Gehandicapten Platform Gorinchem op het gebied van ‘toegankelijkheid’. http://www.gehandicaptenplatformgorinchem.nl/sgpg/wij-zijn-wij/

Denk daarbij aan de toegankelijkheid van de binnenstad (GO2032), invaliden parkeerplaatsen binnenstad, fiets parkeren, toegankelijkheid gebouwen, straatmeubilair, openbare toiletten en aanpassingen stembureaus.

Natuurlijk schuif ik regelmatig aan bij de fractie vergaderingen van VVD-Gorinchem.

Namens VVD-Gorinchem ben ik bestuurslid van VVD Merwedrecht, in de rol van penningmeester. Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de (landelijke) VVD in november 2015 is besloten tot een nieuwe partijstructuur. Alle oude afdelingen zijn toen omgevormd tot netwerken met een minimaal aantal van 150 leden. Het netwerk VVD-Merwedrecht bestaat uit Gorinchem, Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht.