VVD-Gorinchem Lokaal Liberaal!

VVD-Gorinchem: Lokaal Liberaal!

Wij als lokale liberalen willen dat Gorinchem een stad is waar  inwoners met plezier wonen, waar mensen zich vrij voelen en waar ze hun eigen leven vorm kunnen geven. VVD-Gorinchem wil dat bedrijven alle kansen krijgen en dat er werkgelegenheid is voor de inwoners van de stad en uit de nabije omgeving. We zetten in op een gemeente, die de samenwerking zoekt met alle spelers en inspeelt op de initiatieven uit de stad. Een gemeente die in de eerste plaats een faciliterende rol ­neemt.

We zijn een volledige stad. We zijn een middelgrote stad. We hebben een regio functie en we kunnen niet zonder de bredere omgeving om ons heen. We hebben door onze ligging in de uithoek van Zuid-Holland ook connecties met meerdere provincies, zoals Noord-Brabant en Gelderland. We zijn ook nauw verbonden met Utrecht, Dordrecht, maar ook de Brabantse stedenband. We zijn dus deel van een groter geheel.

We willen een stad zijn met een kleine overheid en met lage kosten voor de inwoner.

VVD-Gorinchem doet dat met een brede blik en een weloverwogen programma. Het belang van de inwoners van Gorinchem staat voorop.

VVD-Gorinchem is verbonden aan een landelijke partij, maar opereert volledig autonoom. We zijn daarin gelijk aan elke Gorinchemse lokale partij. Wel hebben we het grote voordeel van korte lijnen met onze buurgemeenten, provincie en rijk.

Onze basis ligt in de vijf liberale kernpunten:

Vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, gelijkwaardigheid en sociale rechtvaardigheid.